کد خبر: ۴۸۴۵|
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
یکصد و چهل و هفتمین نشست کمیسیون شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به ریاست دبیر شورا و با حضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط با موضوع " تکمیل عملیات اجرایی طرح توسعه و احیای کشاورزی خوزستان و ایلام" و " بررسی پیشنهاد تصویب و ابلاغ احکام مالیاتی" در محل دبیرخانه شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: در این نشست در مورد راهکارها و پیشنهادات تامین مالی طرح توسعه کشاورزی خوزستان و ایلام و بازدهی و عملکرد این طرح از زمان راه‌اندازی و همچنین مسائل حوزه مالیاتی بحث و تبادل نظر شد.

محسن رضایی در خصوص ضرورت تکمیل عملیات اجرایی طرح توسعه و احیای کشاورزی خوزستان و ایلام گفت: با توجه به پدیده جهانی خشکسالی و تغییر اقلیم، فقط نقاط محدود و خاصی در آینده کشاورزی کشور نقش خواهند داشت و خوزستان یکی از آن نقاط است؛ مضاف بر آن اکنون کشور مبالغ زیادی صرف واردات مواد غذایی می‌کند فلذا باید به بلاتکلیفی ۲۶ ساله توسعه این پروژه پایان داد.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به تزریق ۱ و نیم میلیارد دلاری نقدینگی به این پروژه در سال ۷۶ گفت: باید بازدهی و اثربخشی این طرح طی سال‌های فعالیت، ارزیابی و نتایج آن بررسی و آسیب شناسی شود.

در نهایت با توجه به عدم تایید طرح موضوع در شورای عالی سران؛ مقرر گردید پس از ارائه گزارشی از عملکرد و بازدهی این طرح طی سال‌های فعالیت، و ارائه طرح و برنامه مدون و مشخص، با پیش‌بینی منابع مالی جهت توسعه و تکمیل طرح توسط وزارت جهاد کشاورزی، موضوع در جلسات آینده  شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران مطرح شود.

یک بار برای همیشه تکلیف معوقات مالیاتی مشخص شود/ گزارش عملکرد طرح توسعه کشاورزی خوزستان و ایلام ارائه شود

در خصوص چالش‌های سازمان امور مالیاتی در مورد معوقات مالیاتی هم مقرر گردید کمیته‌ای تشکیل و لیست معوقات مالیاتی به تفکیک "قابل وصول" و "غیرقابل وصول" تهیه و به تایید مراجع نظارتی برسد. 

رئیس دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تاکید کرد: حتما یک بار برای همیشه تکلیف معوقات مالیاتی کشور مشخص شود‌. فلذا با توجه به مشخص نبودن مستندات سازمان امور مالیاتی، پس از تکمیل مستندات موضوع درجلسه سران قوا مطرح خواهد شد.

ارسال نظر